Jak postępować z ubezpieczycielem?

Dobre ubezpieczenie zawsze jest grą o sumie dodatniej. Niezależenie od tego, czy zaszła konieczność realizacji polisy obie strony – tj. zarówno ubezpieczyciel, jak i ubezpieczony – wyciągają korzyści z uczestnictwa.

Dla ubezpieczonego korzyścią będzie poczucie bezpieczeństwa – lub pomoc bezpośrednio przekładająca się na poprawę sytuacji życiowej, dla ubezpieczyciela zaś pieniądze z polisy bądź kolejny usatysfakcjonowany klient i związana z tym poprawa sytuacji.

Sytuacja taka występuje w przypadku, w którym gra jest prowadzona na zdrowych zasadach, a obie strony podchodzą do niej uczciwie i z pozytywnym nastawieniem.

O tym, co dzieje się, kiedy to ubezpieczyciel okazuje się nierzetelny powszechnie wiadomo – mrożące krew w żyłach historie o ludziach pozostawionych na lodzie na życiowym zakręcie wypełniają większość rozmów o ubezpieczeniach. Na szczęście możemy się przed tym w miarę skutecznie chronić – nawet w internecie. Ubezpieczenia na życie on line to temat poruszany na wielu stronach – przykładem niech będzie najlepsze-ubezpieczenie-na-zycie.pl – a liczne porównywarki i fora pozwalają nam na poznanie najbardziej rzetelnych ubezpieczycieli.

Co się jednak stanie, jeżeli stroną oszukujacą będziemy my? Najczęstszym przypadkienm jest zatajenie istotnych informacji – ukrycie przed ubezpieczycielem choroby czy innego czynnika związanego z ryzykiem. Na krótką metę może to faktycznie przynieść pewne korzyści, w niewielkim stopniu obniżając składkę – ale kiedy stanie się najgorsze i nastąpi konieczność uzyskania odszkodowania, można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że go nie uzyskamy. Oszustwo podczas zawierania umowy stanowi oczywistą podstawę do jej rozwiązania!

Kolejnym, na szczęście rzadszym przypadkiem są próby wymuszenia nienależnego odszkodowania, innymi słowy – oszustwa ubezpieczeniowe. Przy dzisiejszym stanie technologii dość łatwo jest je wykryć – a ponosimy za nie odpowiedzialność nie tylko finansową, ale też karną.

Kwestii i argumentów jest sporo – wyłania się z nich jednak prosty wniosek. Optymalną metodą postępowania z ubezpieczycielem jest uczciwość – połączona z pewną ostrożnością, wyrażającą się m.in. w uważnym czytaniu umowy i porównywaniu ofert.

Post Navigation