Rozmowa z agentem ubezpieczeniowym – jak się przygotować?

Jeśli chcesz wybrać dobre ubezpieczenie na życie, rozmowa z agentem ubezpieczeniowym jest koniecznością. Agent porozmawia z Tobą na temat Twoich oczekiwań, zapyta o plany na przyszłość, stan zdrowia (obecny i przebyte choroby, a także nałogi), oceni, czy wykonujesz na co dzień bardzo ryzykowny zawód, aby właściwie obliczyć ryzyko ubezpieczeniowe i zaoferować Ci polisę na życie o odpowiednim dla Ciebie zakresie ochrony. Co jeszcze trzeba wiedzieć przed rozmową z agentem ubezpieczeniowym?

Jak pisze autorka artykułu: http://ubezpieczenienazycieonline.pl/o-ubezpieczeniach-na-zycie/jak-przygotowac-sie-do-rozmowy-z-agentem-ubezpieczeniowym/, należy poprosić agenta o przedstawienie OWU – Ogólnych Warunków Ubezpieczenia oraz poprosić o jeden egzemplarz, który powinien zostać bardzo dokładnie przeczytany przed podpisaniem ostatecznej umowy. Pamiętaj – nie kupuj kota w worku! Uważnie przeczytaj umowę, którą masz podpisać, a najlepiej zrób to w domu. Spotkanie z agentem nie zobowiązuje Cię do niczego – możesz się umówić jeszcze raz na podpisanie warunków, jeśli stwierdzisz, że warunki umowy Ci odpowiadają i nic więcej nie wymaga dodatkowych wyjaśnień.

Przed spotkaniem z agentem możesz w Internecie zobaczyć przykładowe umowy ubezpieczeń na życie oraz ankiety medyczne, o których wypełnienie zwykle towarzystwa ubezpieczeniowe proszą swoich klientów. Nie bądź zdziwiony, jeśli zostaniesz zapytany o swoje nałogi, a nawet o to, ile alkoholu wypijasz miesięcznie – te statystyki są ważne dla ubezpieczyciela, ponieważ mogą znacznie wpływać na stan zdrowia klienta, a co za tym idzie, na ryzyko wypłaty odszkodowania.

Zanim wyjdziesz na spotkanie, możesz poczytać w sieci o np. najczęściej zadawanych pytaniach przez agentów ubezpieczeniowych, o tym, co jest ważne, zanim kupi się ubezpieczenie na życie, itp. Sprawdź wszystko, co Cię interesuje. A może ktoś ze znajomych przeprowadzał już taką rozmowę? Zapytaj, jaka wiedza była mu potrzebna i czego możesz się spodziewać. Nie wstydź się pytać. Nie jesteś ekspertem – masz prawo czegoś nie wiedzieć. Zadaniem agenta jest klarowne wyjaśnienie zawiłości i prawidłowe udzielenie odpowiedzi na pytania klienta.

Post Navigation